vrijdag 18 december 2015

Smartphonecover in leer

Voor Irene moest er nog een hoesje komen voor haar nieuwe smartphone. Die kreeg ze voor haar verjaardag om eraan te wennen. Ze vindt bellen nog afschuwelijk. Incourante maat, 5" scherm,  geen merk etc. Zelf iets maken dus. Het werd uiteindelijk leer, twee oranje stukjes van een stalenboek. De gaatjestang heb ik weer eens gebruikt en verder de hamer en een nijptang voor het bevestigen van de rvs drukknoop. De nijptang was omdat er iets mis ging bij het erin tikken van de helft van de knoop. 

De voorkant, met telefoon erin.


De achterkant, van lichter leer, met wat vouwen erin.


De phone naast het tasje. Er is nog plaats voor gaten om een koord voor rond haar nek te bevestigen, maar eigenlijk wil ik dat niet. Ik houd wel van simpel. De drukknoop houdt de boel goed op zijn plek. De binnenkant is zacht, geruwd, leer. De leren veter waarmee ik heb genaaid zou het wel een tijd moeten houden.
De traktatie, de laatste, want volgend jaar zit ze op middelbaar onderwijs, was pizza. Op haar verzoek  harten, met paprika en kaas, met tomaat en kaas, met ham en ananas en kaas, met paprika en champignons en kaas. Er was gelukkig voor iedereen wat te vinden, ondanks voorkeuren en verboden. Daar ben ik trots op. De meesten wilden er wel nog eentje. Aantekening voor Simon in januari: eentje met alleen maar salami voor Inez en even allergien nagaan. Uit een batch waar ik normaal twee bakplaten mee vul, kreeg ik er ruim 40. Amia was een grote hulp. Geen foto, ik had het een beetje te druk met het doen en controle houden. Van de affe traktatie heb ik nog een foto op het grote toestel staan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten