donderdag 22 november 2012

Quilt voor Tante Jeanne



Tante Jeanne is mijn peettante en ze werd afgelopen augustus 80. Het is zo'n tante die zegt dat je aanwezigheid al genoeg kado is en dat ook meent. Maar ik maak al mijn hele leven zelf kadootjes voor haar en zij heeft zelf in haar leven ontelbare mooie dingen gemaakt, dus er kwam toch een kado: een quilt. Ik heb een jellyroll gekocht, Moda Papillon, in kleuren die volgens mij haar kleuren zijn. Dat vond ik nog best moeilijk, want hoe moest ik kiezen voor iemand anders? Vervolgens ben ik met een oud laken en een heleboel kleine vierkantjes gaan puzzelen. Langzaam heb ik alles aan elkaar gezet met de machine. Die moest zelfs mee op vakantie, gelukkig in een huisje in Zeeland, dus dat lukte nog ook. Daarna heb ik randenstof gekocht en daar nog weer wat mee gepuzzeld. Ik heb gedubbeld op de vloer van de woonkamer, 's avonds na kindertjesbedtijd. Dat was toch al de beste tijd om eraan te werken, want ze zaten anders overal aan. Uit de losse pols heb ik er een levensboom opgezet en die met de hand doorgequilt. Dat viel me heel erg mee om te doen. Wel vond ik daarna de achterkant eigenlijk mooier dan de voorkant.


Het label heb ik geborduurd, nadat schrijven mislukt was (verkeerde stift gebruikt, nu heb ik een betere aangeschaft). Hij was net op tijd klaar, gewassen en wel, en ze was er erg blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten