dinsdag 18 juni 2013

Muizenbedje voor Irene

Ik heb een hele lieve, maar ook eigenwijze dochter. Als er op een patroon een poppetje staat en je bent niet zo van de poppen, dan vraag je toch gewoon een muis? Dus heb ik twee patronen gebruikt voor dit werkstukje. Een patroon voor een spelden/naaldenmapje of poppenbedje van Atelier Bep en een patroon voor een muizenspeldenkussen van Bustle & Sew.
Uiteraard heb ik wel hier en daar wat anders gedaan, maar dat hoort erbij. Zeker Bep laat echt ruimte om zelf te gaan hobbyen. Zo wilde ze in eerste instantie wel hartjesknoopjes, die ik nog had van een voor mezelf gebreid vestje, maar bij nader inzien moest alles vooral zacht. Exit dus ook de oranje kraaltjes die ik op het hart aan de voorkant had willen zetten, nu is het alleen in de stippen doorgepit om een beetje hoogteverschil te krijgen. De vulling is van die dikke polyester quiltbatting, een dubbele laag, lekker dik en fluffy. De muis is met de restjes opgevuld.
De scrappy zak in het hart is van allerlei kleine restjes die ze bij An3na gekregen had, de oranje stof en de gele met stippen komt van M-own quiltshop. De achterkant is een wit met oranje stip van Karteris en het vilt had ik nog liggen.
Het elastiek is een kapot haarelastiekje van de juffrouw zelf en de knoop werd uit de knopendoos gekozen, waar inmiddels aardig wat oranje in blijkt te zitten.
De muis is van een beetje canvas met een bloem van de andere stof als kontje. Omdat alles zacht moest zijn, heb ik de snorharen van ijzergaren op zo'n bloemetje gemaakt en niet uit een bezem geplukt. Laatst had ik oranje quiltgaren van DMC gekocht in Deurne bij Vevitools en die kwam goed van pas voor de kruissteekjes op de rug. De oren hadden dubbel gemoeten, maar ik heb gewoon hetzelfde vilt van het scharenmapje gebruikt, dan kwam dat ook meteen terug.
Al met al veel meer werk dan het kleine hartnaaldenmapje en veel groter (het hart meet bijna 20 cm van boven naar onder), maar toch ook leuk om te doen met de hand. Stofjes laten kiezen in overleg gaat me wat beter af dan eerst. Eerst vloog ze alle kanten op met haar ideeën en daar werd ik dan weer kregel van. Nu maak ik een voorselectie van wat ik vind dat goed bij elkaar past en mag zij kiezen. Weer wat geleerd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten