dinsdag 4 maart 2014

Pipstoffen voor een babyquilt

De quilt voor Siminie ( werknaam kind in buik) is klaar. Het is het eerste kind waarvoor de quilt er eerder is dan zijzelf. Dat komt omdat ik er vorig jaar al aan begonnen was, tijdens de zwangerschap die een miskraam zou worden. Toch staat de titel nog steeds: quilt voor mijn laatste kindje, al moesten we er wel veel langer op wachten dan gehoopt. In totaal 3 miskramen voor deze zwangerschap. Het heeft dan ook een hele tijd stilgelegen, want afmaken voor een ander zag ik niet zitten. Daarvoor zitten er te persoonlijke stofjes in. Zoals een rode stipjesblouse van mij en lichtblauwe overhemdstof van Bas. Het is met de hand doorgepit in the ditch. Dat doe ik niet meer: het resultaat zie je niet. Dan was de rand met de hartjes veel leuker om te doen.


De achterkant is een blauwe sterretjesstof van Karteris waar ik dol op ben, het gaat bijna naar lavendel toe. De rand is een rode stipjesstof van Eline's huis, die ik mezelf voor Sint had ingepakt. De tussenvulling was Luna batting, 80/20, ongelooflijke piltroep. Het was de rest van de quilt van Tante Jeanne en toen was het ook al zo'n drama. Nooit meer kopen, die rommel.


Ik zal ook niet snel voor een ander kind een disappearing nine-patch maken. De techniek was leuk om te doen, maar de naam voelt toch akelig. Nu alleen het label er nog op, maar daar moet de naam op komen en die wil ik nog niet zichtbaar hebben. Ik heb hem op de afgelopen Bee in Elden geshowd en daarna heeft Bas hem voor me gewassen. Hij is recht, maar heeft scheef gehangen aan de waslijn. 


Ik twijfel nog of ik in de grotere vierkanten ook hartjes zal zetten, maar ik heb voorlopig genoeg ander werk. Ze mag komen en dan kan ze erop liggen of eronder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten