zaterdag 8 februari 2014

Stitcherie en oud borduurwerk

Een van de handkarweitjes die in de planning zitten is een patroon van Ellie's Quiltplace. 
Ik kocht het vorig jaar al, met het idee het af te maken voor mijn mama's verjaardag 13 maart 2013. Ik had 1 probleempje, ik had nog nooit Stitcherie gedaan en dacht dat het zoiets als borduren was. Toch niet helemaal. Mijn oma en mijn mama waren alletwee borduursters en ze waren er goed in. 
Deze heeft mijn oma gemaakt.
En dit werkje heeft mijn mama gemaakt in de tweede klas van de MMS, ze had er een 7 voor. Het is kreukelig omdat het vuil was en ik het gewassen heb en daarna in een lijstje gestopt.

Volgens de regels moest de achterzijde bijna net zo mooi zijn als de voorzijde. Als je losse letters probeert te borduren betekent dat dus iedere letter apart aan en afhechten. Wat een ramp! Het schoot voor geen meter op en echt leuk vond ik het ook niet. Tot ik afgelopen Fonkeldag (oktober) naast Ankie zat en haar bezig zag met stitcherie. Hee, dat schoot veel beter op en de kreet "aan de achterkant wonen geen mensen" was ook een bevrijding.
Vervolgens heb ik van pure opluchting een hele adventkalender gemaakt, met stitcherie, en ben ik nu eindelijk verder gegaan met wat een tafelkleed voor mijn mama moet worden.

Voor wie nu denkt dat dit een grove belediging is, dat valt wel mee. Mijn mama is geen liefhebber van huishouden en heeft al jaren een spreuk ophangen, die zegt "my house is clean enough to be healthy and dirty enough to be happy", dus deze mag daar van haar echt bij.
Ik ben nu bij de laatste twee lapjes aangekomen, deze zijn al af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten