dinsdag 4 februari 2014

Vlot gevouwen en geplooid

Gisteravond heb ik bij Heleen, op mijn verzoek beneden, want de trap haal ik niet meer, het laatste blokje van de cursus gemaakt. Het zijn er nu 25 en ze moeten allemaal nog een rand, wit of kleur, dus dat hebben we ook goed doorgenomen. Ik ben opgelucht dat ik deze mijlpaal nog gehaald heb voor de kleine er is. 

Vandaag heb ik, gezeten op mijn bureaustoel met wielen, de lapjes geschikt op een fleece van de Ikea. Dat kleeft genoeg om niet te hoeven spelden en je kunt makkelijk kiezen waar je iets wil veranderen. Voor de randen wil ik graag de stoffen die ik al gebruikt heb laten terugkomen. Dat varieert van oude lakentjes en oude overhemden tot officieel voor deze quilt aangeschafte witte fat quarters van Gelrebloem van de beurs in Arnhem. Er zitten ook lapjes in van het quiltuitje van de Vlotte Naald van afgelopen voorjaar, de winkel in Deurne, waar ik de naam niet meer van weet.
Voor de achterkant heb ik net niet genoeg van 1 grote lap, dus ga ik er een paar combineren. Dan houdt ik zelfs nog wat stukjes over voor randen aan de voorkant. Dit is het voorlopig idee en dan voor de binding een streepjesstof.
In het midden houd ik dan een vierkant over, wit of een lapje met strepen, waar ik dan mooi het label van kan maken met alle gegevens. Ik heb expres niet dezelfde naden gepakt als aan de voorkant, zodat ik niet over extra dikke naden moet bij het doorpitten. Ik zit er sterk over te denken om dat met de walking foot machinaal te doen, maar dat is van later zorg. Ook deze quilt parkeer ik nu tot na de kraamtijd, als ik weer kan staan om te snijden en weer met de naaimachine kan werken.


1 opmerking:

  1. Wat ben je heerlijk bezig om projecten voor te bereiden zodat je na je kraamtijd weer verder kan! Ik vind je blokjes prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen